Silniki BMW Serii N - Silnik 6.0 V12 48V 445KM (N73B60)

Wyświetleń: 1967
Silnik 6.0 V12 48V 445KM (N73B60)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 6.0 V12 48V 445KM wszedł do produkcji w 2003 roku i był stosowany aż do 2016 r samochodach BMW serii 7 E65 oraz Rolls-Royce Phantom.Jest pierwszy silnika V12 na świecie z wtryskiem bezpośrednim.Jednostka technologicznie bardzo zaawansowana w której zastosowano podwójne górne wałki rozrządu,podwójny Vanos oraz Valvotronic.Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 12-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis i części oraz bardzo wysokie spalanie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:12-cylindrowy

Ilość zaworów:48

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • wysokie koszty utrzymania
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Castrol 0W30 / 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię