Silniki BMW Serii N - Silnik 3.0 R6 24V 326/340KM (N54B30)

Wyświetleń: 1614
Silnik 3.0 R6 24V 326/340KM (N54B30)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 3.0 R6 24V o mocach 326/340KM miał  zastosowanie w modelach  BMW Serii 7 oraz Z4. Produkowany był w latach 2006-2016 i był następcą wysłużonej jednostki M54,jednak po 2010 roku powoli wycofywany na rzecz jego następcy N55. Jednostka sześciocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w podwójną turbosprężarkę BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS. Usterkowości tego silnika nie jest duża, jednak do najbardziej wrażliwych trzeba zaliczyć osprzęt. Najczęstszym awariom ulegają pompy paliwa, zawór spustowy układu turbosprężarek oraz gromadzenia się nagaru w głowicy. Do minusów trzeba także zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie jak również koszty utrzymania i serwisu nie należą do tanich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.Trzeba nadmienić że silnik uznany 5-krotnie jako silnik roku oraz zdobył  trzy nagrody 10 najlepszych silników w swojej klasie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • doskonałe osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • awarie zaworu spustu układu turbosprężarek

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię