Silniki Chevrolet / Daewoo - Silnik 0.8 6V M-TEC 51KM (F8CV)

Wyświetleń: 1524
Silnik 0.8 6V M-TEC 51KM (F8CV)

Silniki Chevrolet / Daewoo

Chevrolet

Silnik 0.8 M-TEC został oparty na bloku F8C konstrukcji Suzuki. Jednostka 3-cylindrowa jest rozwinięciem silnika S-TEC stosowanego w Suzuki Alto i Daewoo Tico. Na potrzeby użycia silnika w modelu Matiz a później Spark, podniesiono moc do 51KM i zastosowano wielopunktowy wtrysk paliwa.

Jednostka o prostej konstrukcji, uznawana za trwałą i niezawodną. Ewentualne naprawy są proste i nie wymagają dużego wkładu finansowego. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG.

Ze względu na niską moc silnikowi brakuje dynamiki a poziom zużycia paliwa w porównaniu do pojemności jest dosyć wysoki.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:6

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • wysoka niezawodność
  • niskie koszty utrzymania

-Wady

  • słaba dynamika
  • relatywnie wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 2.7 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2
Dodaj opinię