Silniki Chevrolet / Daewoo - Silnik 1.2 16V M-TEC II 81/84KM (LMU)

Wyświetleń: 1919
MotoBenzyna

Silniki Chevrolet / Daewoo

Chevrolet

Silnik 1.2 16V M-TEC II o mocy 81 lub 84KM wprowadzono w 2008 roku wraz z pojawieniem się na rynku Chevroleta Aveo T250.

W porównaniu z poprzednimi silnikami M-TEC w nowych jednostkach wprowadzono wiele zmian. Silnik ma 16 zaworów a rozrząd napędzany jest łańcuchem.

Silnik mimo nowoczesnej konstrukcji uchodzi za trwały i niezawodny. Użytkownicy chwalą sobie niski poziom spalania i dobrą współpracę z instalacjami LPG.

Po stronie wad silnika należy zapisać uciążliwy hałas dobiegający spod maski.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd !

Instrukcji obsługi łańcuch rozrządu przewiduję jego wymianę co 250 tyś km lub co 10 lat

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Aveo T25006.05.2020
Opinia:Świetna jednostka, dość dynamiczna pomimo małej pojemności, generalnie jeżeli jeździmy samochodem samemu, to mocy spokojnie starczy do wyprzedzenia jakiegoś zawalidrogi. Inaczej, kiedy mamy samochód obładowany tobołami, wtedy wóz ma dynamikę czołgu. Troszeczkę brakowało momentu, ale to rzecz normalna przy takiej pojemności. Silnik bezawaryjny, tylko rutynowe wymiany, nigdy nic nie padło, nigdy nie klęknął. Ogólnie jestem zdania, że 1,2 do sredniej wielkości sedana jakim było Aveo T250 to trochę za mało, ale jeśli zaakceptuje się jego drobne wady to będzie służył długo i wytrwale. Nie mogę go polecić fanom szybkiej i agresywnej jazdy, ale ludziom, którzy szukają trwałego i oszczędnego silnika do codziennej jazdy polecam z całego serca.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:- niezła (jak na tą pojemność) dynamika - małe spalanie przy spokojnej jeździe - bezawaryjność - prostota konstrukcji
Wady:- hałas we wnętrzu samochodu (raczej wina wozu) - przy bardzo szybkiej jeździe bywał paliwożerny

Odmiana silnika: S-TEC II, 84 hp

Rocznik: 2009

Przebieg: 123000

Śr. spalanie: 7 l/100km