Silniki Chevrolet / Daewoo - Silnik 1.5 16V E-TEC II 100KM (A15DMS)

Wyświetleń: 1404
MotoBenzyna

Silniki Chevrolet / Daewoo

Chevrolet

Silnik 1.5 16V E-TEC II znajdziemy pod maską samochodu Daewoo Lanos

Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.

Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.5 miała odtąd 16 zaworów i uzyskiwała moc 100KM.

Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Lanos S sedan23.12.2019
Opinia:Silnik w zasadzie nie do zdarcia, jak się dba. Ja niestety nie ratowałem go po 170 kkm a żygał olejem przez uszczelkę głowicy na zewnątrz. Silnik dynamiczny, przy rozsądnym obchodzenia się z gazem nawet w miarę ekonomiczny. Ja przejechałem nim 150 kkm na LPG drugiej generacji. Nigdy nie zawiódł. Rozrząd co 60 kkm, olej co rok.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Wytrzymały, zrywny, nie wy aga specjalnej troski jak się go dogląda. Bardzo dobra współpraca z LPG.
Wady:Trochę głośny, zwłaszcza na wyższych obrotach.

Odmiana silnika: 1,5 16 V e-tec 100 km

Rocznik: 1999

Przebieg: 170 000

Śr. spalanie: 9.5 l/100km