Silniki Chrysler - Silnik 6.1 V8 16V HEMI 431KM (ESF)

Wyświetleń: 359
Silnik 6.1 V8 16V HEMI 431KM (ESF)

Silniki Chrysler

ChryslerDodgeJeep

 Silnik 6.1 V8 16V HEMI  o mocy 431KM  to kolejna konstrukcja z rodziny HEMI po odmianie 5.7L która miała zastosowania w samochodach Chrysler,Dodge praz Jeep.W odróżnieniu od słabszej wersji w silniku wprowadzono szereg modyfikacji w celu uzyskania większej pojemności oraz wyższej mocy.Jednostka konstrukcyjnie od wersji 5.7 HEMI różni się przede wszystkim blokiem silnika w którym zmieniono układ chłodzenia cieczą.Dodoatkowo zastosowano lżejsze tłoki,wzmocniono korbowody aby zwiększyć ich wytrzymałość a wał korbowy jest kuty a kolektor dolotowy został odlany z aluminium.Te i wiele innych modyfikacji przyczyniło się na podniesienie pojemności oraz mocy która wpłynęła na dużo lepsze parametry jednostki.W odróżnieniu od wersji 5.7 HEMI VCT nie zastosowano zmiennych faz rozrządu.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobre osiągi wysoka kulturę pracy oraz rewelacyjną dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:8-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultur pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • wysokie koszty serwisu oraz części
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię