Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 98KM (EP6 CB)

Wyświetleń: 1614
Silnik 1.6 16V VTi 98KM (EP6 CB)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi  o mocy 98KM był stosowany w modelu Citroen Berlingo.Jednostka powstała przy współpracy koncernów BMW oraz PSA. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(5.2)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
5.5/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Berlingo11.08.2020
Opinia:Wymiana oleju razem z filtrem co 15 tys. (30 tys. polecane przez producenta to prosta droga do problemów) i pilnowanie poziomu oleju pomiędzy wymianami. Mój egzemplarz zużywa 4 l na 15 tys. km i to wszystkie koszty po 3 latach. Ale niestety większość współczesnych silników zużywa olej - sprawdźcie zapisy w warunkach gwarancji i instrukcjach obsługi.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:niskie spalanie przy umiejętnej jeździe, brak awarii przy regularnym serwisowaniu.
Wady:Zużycie oleju, nie lubi ostrej jazdy.

Odmiana silnika: 1,6 VTi 98 KM

Rocznik: 2012

Przebieg: 195 000

Śr. spalanie: 7.2 l/100km

Średnia:
(2.3)

Odradzam!

Berlingo06.07.2020
Opinia:poważne problemy z silnikiem już przy ok. 70 tyś km ...w warsztacie wcale się nie zdziwili... PORAŻKA!!!
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
2.0/10
Zalety:poza silnikiem, reszta całkiem fajna
Wady:trwałość silnika, mała dynamika

Odmiana silnika: 98 KM VTi

Rocznik: 2016

Przebieg: 72 tyś

Śr. spalanie: 7.8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Andy 06.07.2020
72 tyś km...silnik przerywa... w warsztacie mówią, że głowica do wymiany... koszt 6.5k PLN ...ciekawe skąd wzięli tych inżynierów, którzy zaprojektowali ten silnik? PORAŻKA!!!

Najnowsze komentarze

Andy
06.07.2020
0
72 tyś km...silnik przerywa... w warsztacie mówią, że głowica do wymiany... koszt 6.5k PLN ...ciekawe skąd wzięli tych inżynierów, którzy zaprojektowali ten silnik? PORAŻKA!!!