Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.0 12V PureTech 68KM (EB0)

Wyświetleń: 2241
Silnik 1.0 12V PureTech 68KM (EB0)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.0 12V PureTech o mocy 68KM wszedł do produkcji w roku 2013 i zasilał auta segmentu B - Citroen C3 oraz Peugeot 208. Jest to nowa konstrukcja koncernu PSA z rodziny PureTech wbrew opiniom nie jest to ta sama jednostka, która była stosowana do 2013 roku. Wcześniejsza odmiana o tej samej pojemności (1.0 VTi 68KM) była konstrukcją koncernu Toyota i zasilała najmniejsze modele Citroena oraz Peugeota . Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy, co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzycylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • niskie poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(6.0)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Citroen C315.10.2020
Opinia:Mam C3 z tym silnikiem. Dynamika wystarczająca do miasta, okazjonalne przejazdy dwójki dorosłych i trójki dzieci nie sprawiają problemów. Codzienna jazda autostradą (i wyprzedzanie na niej) może być przygodą. Po pierwszym roku przejechane 8000, więc ciężko się wypowiadać o problemach.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Zostaje dużo miejsca pod maską :D
Wady:Słychać że to 3 cylindry, spodziewałem się jednak spalania o litr mniejszego

Odmiana silnika: 68KM/EB0

Rocznik: 2019

Przebieg: 8000

Śr. spalanie: 6 l/100km