Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.2 12V PureTech 130KM (EB2 DTS)

Wyświetleń: 2543
Silnik 1.2 12V PureTech 130KM (EB2 DTS)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot
Silnik 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie "zbiera się" już od 2000 obrotów. Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie paska rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 8):
(6.5)
Trwałość
4.8/10
Utrzymanie
6.3/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:44

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

C5aircross02.02.2020
Opinia:kupowałem bez jazdy próbnej i jestem mile zaskoczony.Przy lekkiej nodze rewelacja.Oby tak dalej...
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:całokształt
Wady:zobaczymy jak będzie dalej...

Odmiana silnika: 130 1.2puretech

Rocznik: 2019

Przebieg: 8000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Citroen C418.12.2019
Opinia:C4 z 2015 , 1.2 130 KM, pasek zostal wymieniony przy 80 tys. km na wlasny koszt, wygladal jak by sie luszczyl, W serwisie rekomendowali jazde dalej bez wymiany , twierdzili ze jest wszystko ok - problem tutaj nie znany(UK), jak dla mnie auto super, robie dziennie 120 km autostrada, absolutnie auto bezawaryjne.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:silnik dynamiczny

Odmiana silnika: 130KM/1.2 PurTech

Rocznik: 2015

Przebieg: 93000

Śr. spalanie: 4.6 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Citroen C425.09.2019
Opinia:od 1.5 roku jeżdżę cytrynką c4 kupioną od 1 właściciela z polskiego salonu. Jeśli chodzi o trwałość to jedynym mankamentem były zaślepki wlewu oleju - były one pękniete. Cena wymiany takich zaślepek z Citroenie było wycenione na +/- 300zł a w serwisie Peugeota na 100 zł!!! Same zaślepki kosztują rapte 10zł... Drugim problemem jest system start/stop który nie wyłącza teraz silnika. Wartość wymiany to ledwo 600zł niezależnie gdzie się to zrobi, czy Citroen Czy Peugeot. Ale jeśli mówimy o pozostałych problemach to nie mam żadnych zastrzeżeń co do pracy tego auto, podzespołów i silnika. Spalanie na drodze do prędkości 100km/h wynosi maksymalnie 5,1 litra według komputera, zakłamanie o 0,3l. Średnie spalanie wg komputera zimą wynosi maksynalnie 7l. W sierpniu zabrałem się z 3 znajomych do Poznania. Dystans jaki łącznie przejechaliśmy to 450km i średnie spalanie wynosiło 6,9l. W drodzę do Poznania jechaliśmy maksymalnie 110km/h a z Poznania już 140-150km/h plus jazda po mieście. Jeżeli chodzi o siedzenia z tyłu, to bez problemu za mną usiadł facet prawie 2 metrowy i nie narzekał na ból pleców, ani ja nie miałem darmowego masażu. Mam 180cm. Bagażnik też okej, chładza się też okej. Jeszcze podczas serwisu po 40 tysiącach należało już wymienić świece. Jeśli chodzi o całą resztę nie mam żadnych zastrzeżeń. No i lakier, jest dość delikatny bo już mam odpryski na drzwiach od strony kierowcy i na masce.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 130KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 54500

Śr. spalanie: 6.6 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Citroen C4 Grand Piocasso11.02.2019
Opinia:To samo u mnie, pasek rozrządu rozpuścił się w oleju. Citroen (ASO) próbuje mi wmówić że to moja wina, bo po gwarancji wlewałem zły olej. Natomiast wlewałem olej zalecany Total 5w30. Koszt naprawy 4500,00 zł. Będę pisał do nich, bo nie kwapią się tego zrobić w ramach rękojmi. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:?
Wady:pasek rozrządu rozpuścił się w oleju !!!

Odmiana silnika: 1,2 130KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 82000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

Peugeot 308 SW09.02.2019
Opinia:To samo! po 60.000 zdarcie paska do wzmocnienia i "wióry" zatkały smok i połowę zaworów sterowania hydrauliką w silniku. Peugeot 308 z 2015. Peugeot przejął większą część kosztów naprawy i samochodu zastępczego (ponad 1 tydz.) mimo, że "wypasiona" dwuletnia gwarancja była minęła. Tyle, że ten samochód mieszka w Niemczech.
Nastomiast ostatni hicior to dwukrotna (!) wymiana świec, które padają po przejechaniu ok. 20tkm w 2018 roku. Co się dzieje? Pęka i opada ceramiczny izolator elektrody wyizolowując świecę na fest :-) O dziwo ten silnik nawet na 2 cylindrach daje jeszcze radę przejechać parę kilometrów zanim się sam zorientuje, że nie działa.
Samochód ma teraz 93 tkm i przez ostatnie pół roku dwukrotnie nękał mnie komunikatami o niskim stanie oleju. Dolewam.
Jutro wybieram się w trasę i zastanawiam, czy samochód wróci ze mną, czy wybierze się w swoją czwartą już podróż z ADAC. Każdy wyjazd Peugeotem to stres i czarne myśli. Czy dojadę na czas? Jak wrócę? Czy dzieci będą marzły na pasie awaryjnym? Czy silnik rozleci się podczas wyprzedzania i już nikt z nas nie wróci? Ten silnik to po prostu koszmar i żadna z licznych zalet Peugeota 308 nie jest w stanie tego nadrobić. Co dziwne, o silniku 1.2 VTi mojego małego "dowozowca" C3 mógłbym opowiedzieć w samych tylko superlatywach.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:dynamika
Wady:awaria paska po 60 tys/km !!!

Odmiana silnika: 1.2 THP 130 / Automat

Rocznik: 2015

Przebieg: 93.000

Śr. spalanie: 6.6 l/100km

Komentarze użytkowników

-1 #1 Peugociarz 17.04.2020
Pozbyłem się tego grata razem z całym 308 SW Automat 2015. Szkoda mi było samochodu bo fajne nadwozie, ale ten silnik..., permanentnie na granicy zgonu... PSA robi sobie żarty z ludzi wydających dorobek kilku lat na coś takiego. I do tego daje ledwie dwuletnią gwarancję, bo wie, że to dłużej nie pożyje. Masakra, cieszę się że mam to już z głowy i moim kolejnym samochodem nie jest znów Peugeot.

Najnowsze komentarze

Peugociarz
17.04.2020
-1
Pozbyłem się tego grata razem z całym 308 SW Automat 2015. Szkoda mi było samochodu bo fajne nadwozie, ale ten silnik..., permanentnie na granicy zgonu... PSA robi sobie żarty z ludzi wydających dorobek kilku lat na coś takiego. I do tego daje ledwie dwuletnią gwarancję, bo wie, że to dłużej nie pożyje. Masakra, cieszę się że mam to już z głowy i moim kolejnym samochodem nie jest znów Peugeot.