Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)

Wyświetleń: 1659
Silnik 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 THP o mocy 165KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki która miała zastosowanie od  2014 roku.W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem oraz  zmienny skok zaworów Valvotronic Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą.Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach która była bardzo awaryjna.Podsumowując,jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbodoładowanie
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Peugeot 508 sedan manual08.05.2020
Opinia:Świetny silnik, ale wymaga uwagi od użytkownika (sprawdzić poziom oleju, częściej olej wymieniać, ...)
Pali niewiele więcej od diesel'a nawet przy autostradowych prędkościach. Jazda prędkościami 170 - 200 km/h to spalanie rzeczywiste ok 10 l., ale przy 140 km/h pali około 7 / 8 l. Najniższe spalanie wg komputera to 5,8 l. - droga krajowa, prędkość ok 90 km/h. Olej wymieniam co 10 tyś km. Z usterek - przy przebiegu ok 80 tyś padł napinacz paska klinowego. Przy 100 tyś km wymieniłem cały rozrząd dla spokojnego snu (pewnie z 50 tyś km by jeszcze spokojnie przejechał)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Niskie spalanie, brak turbodziury, kultura pracy ( w środku auta prawie nie słychać silnika ), brak usterek.
Wady:- Ogranicznik prędkości maksymalnej na 212 km/h. - Komputer pokładowy przekłamuje średnie spalanie o ok 1 l.

Odmiana silnika: 165 KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 122000

Śr. spalanie: 7.8 l/100km