Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.2 12V PureTech 68KM GPF (EB2 FB)

Wyświetleń: 1020
Silnik 1.2 12V PureTech 68KM GPF (EB2 FB)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 12V PureTech o mocy 68KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wolnossący bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy wszedł do produkcji od 2018 roku.Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PurTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6.Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.Jednostka charakteryzuje się niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • niski poziom spalania
  • przyzwoita kultura pracy
  • przyzwoita elastyczność

-Wady

  • słaba dynamika
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik posiada filtr cząstek stałych

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię