Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V PureTech 225KM (EP6 FADTX)

Wyświetleń: 892
Silnik 1.6 16V PureTech 225KM (EP6 FADTX)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 16V PureTech 225KM to najnowsza konstrukcja koncernu PSA która weszła do produkcji w 2019 roku. Silnik czterocylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni będzie występował w kilku odmianach mocy od 181KM do 270KM.To konstrukcja najnowszej generacji która zastąpiła wysłużoną jednostkę z oznaczeniem THP,silnik powstał na bazie wspomnianej odmiany z szeregiem modyfikacji.Konstruktorzy oparli się również na rozwiązaniach które wprowadzili w rodzinie silników modularnych PurTech,są one obecnie stosowane w szeregu modeli koncernu PSA.Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie wszelkich usterek jakie trapiły starsze odmiany THP (zwłaszcza problematyczny rozrząd)oraz przystosowanie do najnowszych norm które obecnie obowiązują.Dlatego między innymi jednostka seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin  przez zastosowanie filtra GPF.Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 6-7L oraz bardzo dobrą kulturą pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • wspalanie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Silnik posiada filtr cząstek stałych

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię