Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4 - Silnik 1.8 16V DOHC 113KM (Pratola)

Wyświetleń: 771
Silnik 1.8 16V DOHC 113KM (Pratola)

Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.8 16V o mocy 113KM jest najsłabszą odmianą tej rodziny która miała zastosowanie w modelach Fiat Brava oraz Marea. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku ze zmiennymi fazami rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Również silnik boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta budowa
  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

-Wady

  • możliwość awarii układu rozrządu (hydrauliczny wariator zmiennych faz rozrządu) pobór oleju
  • awarie cewki
  • awarie czujnika sterującego wentylatorem.wycieki
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię