Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4 - Silnik 2.0 20V DOHC Turbo 220KM (Pratola)

Wyświetleń: 1127
Silnik 2.0 20V DOHC Turbo 220KM (Pratola)

Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 2.0 20V DOHC Turbo 220KM jest kolejna odmianą z rodziny Pratola  wyposażoną w Turbosprężarkę którą znajdziemy w modelu Fiat Coupe. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji nie stwarzający dużych problemów użytkownikowi, jednak ceny serwisu nie należą do tanich. Najbardziej kosztowna okazała się wymiana rozrządu oraz ewentualne problemy z turbosprężarką. Poza drobnymi awariami takim jak przepustnica czy drobna elektryka sama konstrukcja jest praktycznie bezawaryjna. Minusem jest duży apetyt na paliwo sięgający ponad 10L. Co do kultury pracy jednostki jest na dobrym poziomie jak również jej dynamika która zyskała bo zastosowaniu turbodoładowania. Kierowcy chwalą silnik pod względem osiągów oraz bardzo dobrej kultury pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy

-Wady

  • wysoki poziom spalanie
  • awarie przepływomierza
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię