Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2 - Silnik 1.2 8V SMPI VVT 69KM (169 A4)

Wyświetleń: 793
Silnik 1.2 8V SMPI VVT 69KM (169 A4)

Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.2 8V SMPI VVT 69KM wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w wielu modelach Fiata .Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4/5.Przez lata silnik przeszedł szereg modyfikacji i co ważne został dostosowany do rygorystycznych norm spalin Euro6d-Temp, które występują w autach po 2019 roku Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

-Wady

  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki OHV z serii 100 stosowane do roku 2000

Silniki TwinAir z rodziny Small Gasoline Engine (od 2010)

Silniki FireFly z rodziny Global Small Engine (od 2018)

Silniki FIRE z wtryskiem jednopunktowym (1987-2000)

Silniki FIRE z wtryskiem wielopunktowym (1993-2002)

Silniki FIRE z wtryskiem wielopunktowym (1999-2009)

Silniki FIRE ze zmiennymi fazami rozrządu (od 2007)