Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V THP 156KM (EP6 CDT)

Wyświetleń: 53750
Silnik 1.6 16V THP 156KM (EP6 CDT)

Silniki PSA VTi/PureTech

stosowane w:

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 THP o mocy 156KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki stosowaną od  2010 roku.. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu, z turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Konstrukcja ta na początku swojej produkcji była najbardziej narażona na ten problem,w tej odmianie ten problem został znacznie poprawiony. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika oraz osprzętem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika silnika
  • Turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • duża awaryjność
  • rozciągający się łańcuch
  • awarie pompy vacum
  • awarie turbosprężarki
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 11):
(6.6)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.7/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:74

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 54

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Citroen Grand C4 Picasso13.04.2021
Opinia:Dużo o 1.6 THP opinii skrajnych, ale z niektórymi ciężko się zgodzić. Rozsądnym jest stwierdzenie, że jak dbasz tak masz. Wymieniałem olej od nowości co 15 tysięcy (nie jak zaleca producent), a nawet częściej, bo rocznie tyle nawet nie pokonywałem. Nie zauważyłem żądnego poboru oleju. Co do samego funkcjonowania motoru nie mam uwag, bardzo dobrze wyciszony, o wysokiej kulturze pracy, dynamiczny, oszczędny (spalanie 6,3 średnio bez większych wyrzeczeń), trzeba pilnować kilku kwestii technicznych, ale motor daje radość z jazdy. Rozrząd wymieniony bezpłatnie przy 45 tyś na gwarancji w ASO na poprawiony, problem do dziś nie występuje, przy 70 tysiącach wyczyściłem dolot z nagaru i auto odzyskało dawną dynamikę, koszt 600 zł, (samo odkładanie nagaru wynika z jakości paliwa i zastosowania wtrysku bezpośredniego, a nie konstrukcji samego silnika). Przy 86 tys wymieniem pompę wysokiego ciśnienia i była to jedyna kosztowniejsza usterka (pompa 1400 złotych, miałem błąd wypadania zapłonu), od tego momentu auto śmiga jak nowe, pracuje równiutko. Wszystkie te przytoczone usterki są znane dobrym mechanikom, którzy potrafią jednostkę celnie zdiagnozować. Koszty części przystępne. Kupiłbym ponownie, bo mimo kilku bolączek nie są to rzeczy, które dyskwalifikują tą jednostkę napędową, trzeba pewne rzeczy zrobić i dalej cieszyć się jazdą. Dla mnie dobry wybór do tej klasy auta (Citroen Grand C4 Picasso)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamika, Spalanie, Elastyczność, Kultura Pracy, Wyciszenie, Szybkość uzyskiwania temperatury roboczej, Skrzynia Biegów
Wady:Usterkowość (ale w dużej mierze wiadomo co i mniej więcej przy jakim przebiegu, łatwo do namierzenia)

Odmiana silnika: THP 156

Rocznik: 2014

Przebieg: 91000

Śr. spalanie: 6.3 l/100km

Średnia:
(2.7)

Odradzam!

Peugeot 30810.12.2020
Opinia:Odradzam szczerze to badziewie. Kupiłem przy przebiegu 114 tys. Wymieniane: chłodzenie wodne turbiny, przewód smarowania turbiny, napinacz rozrządu, co chwilę dolewamy olej ponieważ brał 1l/2000km. Śmiać mi się chce jak ktoś to chwali i jeszcze w przeciągu 150 tys km 2 razy wymieniał rozrząd, który niby jest nie wymienialny. Dalej cieszcie się tym badziewiem fanboje.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Żadne
Wady:- rozrząd - ogromna konsumpcja oleju - wadliwy zawór spustowy turbiny - nagar na zawodach dolotowych - psujące się koło zmiennych faz

Odmiana silnika: 156

Rocznik: 2010

Przebieg: 148000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Peugeot 508 SW THP10.01.2020
Opinia:jak się dba,tak się ma..
w swoim zrobiłem rozrząd i to co potrzeba z rzeczy eksploatacyjnych i jestem bardzo zadowolony!
zużycie oleju na poziomie około 0,4-0,5l na 2200 km.silnik turbo doładowany zawsze będzie zużywał olej!-niedowiarki niech poczytają fachową literaturę.
spalanie w granicach 7-7,5l/100km-rewelka
elastyczność nie zła
automat naprawdę bardzo dobrze sobie radzi.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:elastyczność niskie spalanie.
Wady:rozrząd

Odmiana silnika: 1,6 THP 156

Rocznik: 2011

Przebieg: 197

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

C4 Grand Picasso25.07.2019
Opinia:Wszystko zależy od zasad eksploatacji. No trzeba dbać o stan oleju i turbo, które nalezy schłodzić po intensywnej jeździe o czym nie mówią. Fajna kultura pracy silnika. Czuje się tę moc i przyśpieszenie. Banan na ustach. Olej zmieniam co 15 tys, a nie co 30tys km.... Pierwszy rozrząd wymieniłem na gwarancji. teraz po raz drugi przy przebiegu 135 tys. km. i nadal auto śmiga a człowiek się raduje.średnie spalanie w mieście ok 8,8, na trasie do 100km/h 6l, na autostradzie do 120 km/h ok 7 a potem zależy od "nogi"
Powiem więcej szukam już auta młodszego z tym samym silnikiem... :)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 152KM / WTRYSK EP6DT

Rocznik / Przebieg: 2010 / 135555

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

C4 Picasso EAT618.02.2019
Opinia:Przebieg 75000 i wymieniony rozrząd (gwarancja). Mimo wszystko chwalę i polecam. Co do oleju...wymieniam co 15k i nie widzę konsumpcji.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: THP 165 KM

Rocznik / Przebieg: 2015/81000

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 yogibabu 508SW 1,6TH 10.01.2020
jak się dba,tak się ma..
w swoim zrobiłem rozrząd i to co potrzeba z rzeczy eksploatacyjnych i jestem bardzo zadowolony!
zużycie oleju na poziomie około 0,4-0,5l na 2200 km.silnik turbo doładowany zawsze będzie zużywał olej!-niedowiarki niech poczytają fachową literaturę.
spalanie w granicach 7-7,5l/100km-rewelka
elastyczność nie zła
automat naprawdę bardzo dobrze sobie radzi.

Najnowsze komentarze

yogibabu 508SW 1,6TH
10.01.2020
0
jak się dba,tak się ma..
w swoim zrobiłem rozrząd i to co potrzeba z rzeczy eksploatacyjnych i jestem bardzo zadowolony!
zużycie oleju na poziomie około 0,4-0,5l na 2200 km.silnik turbo doładowany zawsze będzie zużywał olej!-niedowiarki niech poczytają fachową literaturę.
spalanie w granicach 7-7,5l/100km-rewelka
elastyczność nie zła
automat naprawdę bardzo dobrze sobie radzi.