Silniki BMW Serii N - Silnik 3.0 R6 24V 204/218KM (N53B30)

Wyświetleń: 8092
Silnik 3.0 R6 24V 204/218KM (N53B30)

Silniki BMW Serii N

stosowane w:

BMW

Silnik 3.0 V6 24V o mocy 204/218KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7, stosowana w latach 2006-2013. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy. Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku. Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego. Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów - klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika

-Wady

  • bardzo wrażliwe wtryski na jakość paliwa
  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • klekoczące kasowniki luzu zaworów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(7.3)
Trwałość
6.5/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

e9008.04.2021
Opinia:Bardzo dobry silnik tankując na BP wtryskiwacze oraz pompa paliwa w moim przypadku wytrzymały 300 000 km i nadal są w dobrym stanie , zużycie oleju praktycznie niezauważalne rozrząd jeszcze nie dotykany nigdy nie wymieniałem żadnej cewki zaplonowej . Po 250 000km wymieniłem katalizator. NOX
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Swietna reakcja na pedał przyśpieszenia, bardzo dobre osiągi bardzo niskie zużycie paliwa.
Wady:moim zdaniem głośna praca rozrządu, popychaczy.

Odmiana silnika: 218KM N53B30

Rocznik: 2008

Przebieg: 385,000km

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

325i aut. E9331.10.2020
Opinia:Auto z tym silnikiem należy kupować odpalając je na zimnym silniku. Nie równa praca na zimnym silniku zazwyczaj oznacza zużyte, lejące wtryski i to już po kilkudziesięciu tys. kilometrów. Powinno wymienić się wszystkie bo ciężko zweryfikować, który jest uszkodzony. Nawet na stole probierczym nie da sie w 100% zweryfikować sprawności wtrysku. U mnie na stole dwa przechodzily testy, a po włożeniu do auta nadal silnik nie równo pracował. Dopiero wymiana wszystkich 6 na nowe przyniosła efekt. Usterki w tym silniku nakładają sie. Cewki można wymienić na akcji fabrycznej. Zaletą jest równa i cicha praca. Silniki zużywające olej od wymiany do wymiany. Do weryfikacji usterek warto mieć wlasny program diagnostyczny. Polecam program INPA.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Dynamika, cicha i równa praca.
Wady:Wysokie koszty części ulegajacych awarii. Awaryjna pompa paliwa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze, cewki zapłonowe, czujnik tlenku azotu. Zużywanie oleju

Odmiana silnika: 218/N53B30

Rocznik: 2007

Przebieg: 115000

Śr. spalanie: 10.2 l/100km