Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.2 12V PureTech 130KM (EB2 DTS)

Wyświetleń: 11446
Silnik 1.2 12V PureTech 130KM (EB2 DTS)

Silniki PSA VTi/PureTech

stosowane w:

CitroenPeugeot
Silnik 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie "zbiera się" już od 2000 obrotów. Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie paska rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 10):
(6.7)
Trwałość
5.2/10
Utrzymanie
6.4/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:64

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Peugeot 500817.03.2021
Opinia:Miałem obawy czy silnik daje radę w Peugeot 5008, ale okazały się bezpodstawne.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 130KM EB2DTS

Rocznik: 2019

Przebieg: 17000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Peugeot 30824.10.2020
Opinia:Stan paska łatwo ocenić, wystarczy odkręcić korek wlewu oleju, pod którym widać pasek, łuszczące się paski były gładkie i odrywały sie od nich płaty gumy
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamiczny, oszczędny

Odmiana silnika: 130

Rocznik: 2016

Przebieg: 55000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

C5aircross02.02.2020
Opinia:kupowałem bez jazdy próbnej i jestem mile zaskoczony.Przy lekkiej nodze rewelacja.Oby tak dalej...
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:całokształt
Wady:zobaczymy jak będzie dalej...

Odmiana silnika: 130 1.2puretech

Rocznik: 2019

Przebieg: 8000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Citroen C418.12.2019
Opinia:C4 z 2015 , 1.2 130 KM, pasek zostal wymieniony przy 80 tys. km na wlasny koszt, wygladal jak by sie luszczyl, W serwisie rekomendowali jazde dalej bez wymiany , twierdzili ze jest wszystko ok - problem tutaj nie znany(UK), jak dla mnie auto super, robie dziennie 120 km autostrada, absolutnie auto bezawaryjne.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:silnik dynamiczny

Odmiana silnika: 130KM/1.2 PurTech

Rocznik: 2015

Przebieg: 93000

Śr. spalanie: 4.6 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Citroen C425.09.2019
Opinia:od 1.5 roku jeżdżę cytrynką c4 kupioną od 1 właściciela z polskiego salonu. Jeśli chodzi o trwałość to jedynym mankamentem były zaślepki wlewu oleju - były one pękniete. Cena wymiany takich zaślepek z Citroenie było wycenione na +/- 300zł a w serwisie Peugeota na 100 zł!!! Same zaślepki kosztują rapte 10zł... Drugim problemem jest system start/stop który nie wyłącza teraz silnika. Wartość wymiany to ledwo 600zł niezależnie gdzie się to zrobi, czy Citroen Czy Peugeot. Ale jeśli mówimy o pozostałych problemach to nie mam żadnych zastrzeżeń co do pracy tego auto, podzespołów i silnika. Spalanie na drodze do prędkości 100km/h wynosi maksymalnie 5,1 litra według komputera, zakłamanie o 0,3l. Średnie spalanie wg komputera zimą wynosi maksynalnie 7l. W sierpniu zabrałem się z 3 znajomych do Poznania. Dystans jaki łącznie przejechaliśmy to 450km i średnie spalanie wynosiło 6,9l. W drodzę do Poznania jechaliśmy maksymalnie 110km/h a z Poznania już 140-150km/h plus jazda po mieście. Jeżeli chodzi o siedzenia z tyłu, to bez problemu za mną usiadł facet prawie 2 metrowy i nie narzekał na ból pleców, ani ja nie miałem darmowego masażu. Mam 180cm. Bagażnik też okej, chładza się też okej. Jeszcze podczas serwisu po 40 tysiącach należało już wymienić świece. Jeśli chodzi o całą resztę nie mam żadnych zastrzeżeń. No i lakier, jest dość delikatny bo już mam odpryski na drzwiach od strony kierowcy i na masce.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 130KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 54500

Śr. spalanie: 6.6 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #2 Pirania 23.11.2020
Peugeot ogłosił akcję serwisową na te paski, u mnie z ważniejszych rzeczy wymienione:
pasek, pompa próżniowa, regeneracja wtrysków, miska olejowa. Wcześniej się komunikaty P1032 i P1033 pokazywały, teraz jeździ :)
o ile wiem, akcja dotyczy wybranych samochodów z 2016 i poczatku 2017, nie wiem co z innymi, warto do Peugeota się zwrócić.
-3 #1 Peugociarz 17.04.2020
Pozbyłem się tego grata razem z całym 308 SW Automat 2015. Szkoda mi było samochodu bo fajne nadwozie, ale ten silnik..., permanentnie na granicy zgonu... PSA robi sobie żarty z ludzi wydających dorobek kilku lat na coś takiego. I do tego daje ledwie dwuletnią gwarancję, bo wie, że to dłużej nie pożyje. Masakra, cieszę się że mam to już z głowy i moim kolejnym samochodem nie jest znów Peugeot.

Najnowsze komentarze

Pirania
23.11.2020
0
Peugeot ogłosił akcję serwisową na te paski, u mnie z ważniejszych rzeczy wymienione:
pasek, pompa próżniowa, regeneracja wtrysków, miska olejowa. Wcześniej się komunikaty P1032 i P1033 pokazywały, teraz jeździ :)
o ile wiem, akcja dotyczy wybranych samochodów z 2016 i poczatku 2017, nie wiem co z innymi, warto do Peugeota się zwrócić.
Peugociarz
17.04.2020
-3
Pozbyłem się tego grata razem z całym 308 SW Automat 2015. Szkoda mi było samochodu bo fajne nadwozie, ale ten silnik..., permanentnie na granicy zgonu... PSA robi sobie żarty z ludzi wydających dorobek kilku lat na coś takiego. I do tego daje ledwie dwuletnią gwarancję, bo wie, że to dłużej nie pożyje. Masakra, cieszę się że mam to już z głowy i moim kolejnym samochodem nie jest znów Peugeot.