Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.2 12V PureTech 131KM GPF (EB2 ADTS)

Wyświetleń: 5802
Silnik 1.2 12V PureTech 131KM GPF (EB2 ADTS)

Silniki PSA VTi/PureTech

stosowane w:

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 12V PureTech o mocy 131KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku.To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach.Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PurTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • turbodoładowanie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Silnik posiada filtr cząstek stałych

Średnia (głosów 3):
(7.6)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
7.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Peugeot 308 T928.01.2021
Opinia:Silnik jak najbardziej ok. zwłaszcza po 2017 roku. Poprawiono główną wadę którą był słabej jakości opasek rozrządu pracujący w oleju. Ważna uwaga: silnik EB2 ADTS ma wg producenta 100kW, czyli 136 KM ( 96kW ma EB2DTS ) Olej dopuszczony przez PSA to 0W30, a nie 5W30.
Zmieniać olej co 10 tysięcy, świece zapłonowe co 30, i cieszyć się z jazdy. Silnik bardzo dynamiczny, chętnie wkręca sie na obroty, i ładnie brzmi mimo ze ma "tylko" trzy cylindry.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamika, kultura pracy, rozsądne spalanie
Wady:Nie zauważyłem.

Odmiana silnika: 136 KM (100kW)

Rocznik: 2018

Przebieg: 40000

Śr. spalanie: 5.9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Peugeot 308 T9-HB.11.01.2021
Opinia:30tyś km.przejechane - żadnych napraw-pasek rozrządu bez zmian-jestem zadowolony-2018r.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Dynamiczny,wysoka kultura pracy,olej w porządku-tylko w tedy jak silnik jest zimny można się zorientować że ma trzy cylindry,przy 29,000k.km.wymieniłem świece zapłonowe[poprzednie były zupełnie dobre]polecam ten silnik.
Wady:Bez uwag.

Odmiana silnika: Puretech 1,2-96KW-130KM.-EB2ADTS

Rocznik: 2018

Przebieg: 30,000

Śr. spalanie: 6.2 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

c5ercross17.05.2020
Opinia:jest ok
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:oszczędny ,elastyczny
Wady:jwst ok

Odmiana silnika: 131KM

Rocznik: 2019

Przebieg: 11 tyś

Śr. spalanie: 6.5 l/100km